Najważniejsze atuty systemów wystawienniczych

 

Niestety, zdarza się, że przedsiębiorcy zapominają o odpowiednim przygotowaniu miejsca sprzedaży swoich produktów i usług. Nie raz spotkałem się z tym, że wchodząc do popularnych sklepów czułem się zawiedziony. Jest tak, ponieważ wygląd tych miejsc okazał się monotonny. Myślę, że jest to spowodowane niedocenianiem zalet systemów wystawienniczych przez właścicieli firm. Warto przypomnieć jakiego typu są to atuty. 

Zalety systemów wystawienniczych

efektywne systemy wystawienniczeTradycyjna forma reklamy, stosowana tak naprawdę od czasów starożytności, to wygląd wnętrza sklepu. Wystawy w miejscach sprzedaży mają wiele zalet. Jest to niedrogi sposób reklamowania, lecz przyciągający uwagę zaciekawionych przechodniów. Inną zaletą jest to, że efektywne systemy wystawiennicze budują opinię o firmie, której ważnym czynnikiem jest pierwsze wrażenie. Sam nośnik reklamy to zaleta, ponieważ pozwala zamieścić na sobie ciekawe treści, zachęcić do konkretnego produktu, w konkretnym dziale czy półce sklepowej. Pozwala on również korzystać z siebie wielokrotnie, zmieniać zamieszczone na nim materiały. Koszt dotarcia do pojedynczego konsumenta jest więc niewielki. Uważam, że plusem jest fakt, że nie musimy być znawcami tematu, możemy posłużyć się osobami wykwalifikowanymi fachowym urządzaniu wnętrz. Dzięki fachowej wiedzy marketingowej wpływamy na impulsywne zakupy klientów. Posługując się przykładem sklepów spożywczych, takim zakupem będzie coś niedrogiego, typu ciastko, baton, czekolada, jednakże po zsumowaniu takich zakupów np. po miesiącu osiągnięty zysk będzie zadowalający. Do pozostałych atutów zalicza się, że klient nie poczuje się zlekceważony. Jeśli wygląd miejsca sprzedaży jest nieatrakcyjny, czujemy, że firmie nie zależy na naszych zakupach. Takie odczucie u klienta dyskwalifikuje firmę w jego oczach.

Reklama w miejscu funkcjonowania firmy lub jej oddziału jest bardzo ważna. Dzieję się tak, dlatego, że klient ma z nią bezpośredni kontakt, wręcz fizyczny. Sensowne rozmieszczenie standów reklamowych, plakatów itp. Stworzy wrażenie profesjonalizmu oraz poważnego podejścia do klienta. Zabieganie o klienta jest niezwykle ważne, a efektywne systemy wystawiennicze są narzędziem do tego.