Reklama ma za działanie zachęcić potencjalnego klienta do zakupu konkretnego produktu lub skorzystania z określonej usługi. Działanie takie wymaga określenia strategi, grupy docelowej oraz czego ma dotyczyć. Wyróżnić możemy wiele form przekazu, gdzie jednym z nich jest spot reklamowy.
Jak zrobić dobrą reklamę – spot reklamowy?
Spot reklamowy wymaga podjęcia różnorodnych działań. Spot taki nie może trwać dłużej niż 30 sekund. Emitowany może być w radiu lub w telewizji. Wyświetlany jest w trakcie przerw reklamowych między programami telewizyjnymi, audycjami radiowymi lub w internecie w formie wyskakujących okienek reklamowych. Dzięki swojej reklamie, stop może być odbierany na różnych urządzeniach: telewizorze, radiu, smartfonie, tablecie czy komputerze. Tematyka spotu reklamowego może być dowolna, może promować nazwę, znak firmowy lub wizerunek firmy, może promować ofertę produktu danej firmy, wywoływać zainteresowanie, a także pobudzać pragnienie. Nie ma złotego środka co do sposobu powstawania takich reklam. Ważne, by treść spotu był prosty i intuicyjny. Spot wymaga stworzenia odpowiedniego scenariusza, rejestracji materiałów, zrobienia montażu oraz postprodukcji. Te kilkadziesiąt sekund spotu składać musi się z dużej ilości ujęć, przejść i efektywnej animacji. To wszystko musi ładnie współgrać z odpowiednią oprawą muzyczną. Często przy kręceniu spoty reklamowe wybiera się odpowiednio aktora lub aktorów lub znanego głosem lektora i sytuację w celu podkreślenia przekazu. Głównym zadaniem spotu jest wywołanie odpowiedniej reakcji i emocji u widza.
Napisać lub nakręcić dobry spot do nie lada sztuka. Cały proces przygotowania do nakręcenia nic nie zda się, jeżeli nie wymyślimy takie scenariusza, hasła i odpowiednią formę przekazu, jeżeli nie trafi do wyobraźni odbiorców i nie zostanie odebrany tak jak chciał tego producent.